• Bark NORDLYSET
    Ukendt
    3-mastet bark
    Bark
    Fartøj
    Sejlskib
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Værft i Danmark
    Skibsbygning
    Bedding
    Stævn
    3-mst. bark NORDLYSET af København (KGH) på bedding på Nordhavnsværftet 1923.
  • Bark NORDLYSET
    Ukendt
    3-mastet bark
    Bark
    Fartøj
    Sejlskib
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Værft i Danmark
    Skibsbygning
    Bedding
    Stævn
    3-mst. bark NORDLYSET af København (KGH) på bedding på Nordhavnsværftet 1923.
  • Bark NORDLYSET
    Ukendt
    3-mastet bark
    Bark
    Fartøj
    Sejlskib
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Værft i Danmark
    Skibsbygning
    Bedding
    Stævn
    3-mst. bark NORDLYSET af København (KGH) på bedding på Nordhavnsværftet 1923.
  • Motorfyrskib no1
    Fartøj
    Fyrskib
    Fyrvæsen
    Motorskib
    Skibsbygning
    Søhistorisk Registratur
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Vagervæsen
    Topografi
    Kronologi
    1900-tallet
    Jernskod Byggetegninger for Motorfyrskib no1. Konstruktionstegninger fra skibets byggeperiode ca 1914. Skibet er bygget på Rasmus Møllers Skibsværft i Fåborg. Idag er skibet museumsskib i Esbjerg Havn
  • Motorfyrskib no1
    Fartøj
    Fyrskib
    Fyrvæsen
    Motorskib
    Skibsbygning
    Søhistorisk Registratur
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Vagervæsen
    Topografi
    Kronologi
    1900-tallet
    Jernskod Byggetegninger for Motorfyrskib no1. Konstruktionstegninger fra skibets byggeperiode ca 1914. Skibet er bygget på Rasmus Møllers Skibsværft i Fåborg. Idag er skibet museumsskib i Esbjerg Havn
  • Motorfyrskib No 1
    Fartøj
    Fyrskib
    Motorskib
    Skibsbygning
    Søhistorisk Registratur
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Vagervæsen
    Fyrvæsen
    Topografi
    Kronologi
    1900-tallet
    Opstalt Byggetegninger for Motorfyrskib no1. Konstruktionstegninger fra skibets byggeperiode ca 1914. Skibet er bygget på Rasmus Møllers Skibsværft i Fåborg. Idag er skibet museumsskib i Esbjerg Havn
  • Motorfyrskib No1
    Fartøj
    Fyrskib
    Fyrvæsen
    Motorskib
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Vagervæsen
    Værft i Danmark
    Topografi
    Kronologi
    1900-tallet
    Maskinfundament Byggetegninger for Motorfyrskib no1. Konstruktionstegninger fra byggeperioden ca 1914. Motorinstallationsstegning for motor nr 102, leveret af Københavns Flydedok og Skibsværft
  • Motorfyrskib no1
    Fyrskib
    Fyrvæsen
    Fartøj
    Motorskib
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Søhistorisk Registratur
    Vagervæsen
    Topografi
    Kronologi
    1900-tallet
    Hoveddæk Byggetegninger for Motorfyrskib No1. Konstruktionstegninger fra skibets byggeperiode ca 1914. Skibet er bygget på Rasmus Møllers Skibsværft i Fåborg. Skibet er idag museumsskib i Esbjerg
  • Motorfyrskib No1
    Fartøj
    Fyrskib
    Fyrvæsen
    Motorskib
    Skibsbygning
    Søhistorisk Registratur
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Vagervæsen
    Topografi
    Kronologi
    1900-tallet
    Mast og Rig Byggetegninger fra skibets byggeperiode ca 1914. Skibet er bygget på Rasmus Møllers Skibsværft i Fåborg. Skibet er i dag museumsskib i Esbjerg
  • Motorfyrskib no 1
    Fartøj
    Fyrskib
    Fyrvæsen
    Motorskib
    Skibsbygning
    Søhistorisk Registratur
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Vagervæsen
    Topografi
    Kronologi
    1900-tallet
    Arrangement af Søventiler, motor no 102 Byggetegninger for Motorfyrskib no1. Konstruktionstegninger fra skibets byggeperiode ca 1914. Skibet er bygget på Rasmus Møllers Skibsværft i Fåborg. Idag er skibet museumsskib i Esbjerg Havn
  • Motorfyrskib no1
    Fartøj
    Fyrskib
    Fyrvæsen
    Motorskib
    Skibsbygning
    Søhistorisk Registratur
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Vagervæsen
    Topografi
    Kronologi
    1900-tallet
    Opklodsning af køl og kølsvin. Byggetegninger for Motorfyrskib no1. Konstruktionstegninger fra skibets byggeperiode ca 1914. Skibet er bygget på Rasmus Møllers Skibsværft i Fåborg. Idag er skibet museumsskib i Esbjerg Havn
  • LODSEN II, ex HALS
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    1900-tallet
    Kronologi
    1800-tallet
    Sejlskib
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Lodsfartøj
    Reparation
    Skibsbygning
    Værft i Danmark
    Værftsarbejdere
    Fra venstre: Lods Ivar Svane, midt bagerst modelskib samt original LODSEN II, ex HALS, sidstnævnte i gang med at blive restaureret på Hobro værft, midt forrest lods Lars Toft og til højre skibstømrer Peter Leth, der driver Hobro værft.
  • LODSEN II, ex HALS
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    1900-tallet
    Kronologi
    1800-tallet
    Sejlskib
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Lodsfartøj
    Reparation
    Skibsbygning
    Værft i Danmark
    LODSEN II, ex HALS, i gang med at blive restaureret på Hobro værft.
  • M/S YMER af København
    1900-tallet
    Danmark
    Isbryder
    Issejlads
    Isvinter
    Kronologi
    Motorskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Vintersøfart
    Bugsering
    Havnevæsen
    Havn
    Kronologi
    Skibsbygning
    Værft i Danmark
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Lægter
    Bugserbåd-og isbryder M/S YMER af København bryder isen for bjergningslægteren SIF I Københavns Havn. I baggrunden ses B&W Skibsværft.
  • M/S CONCORDIA af Kristianssand
    1900-tallet
    1939 - 1945
    Bugsering
    Danmark
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Krigssøfart
    Kronologi
    København
    Motorskib
    Neutralitetsbemaling
    Reparation
    Sjælland
    Skibsbygning
    Slæbe- og bugserbåd
    Topografi
    Værft i Danmark
    FB bugserbådene M/S YMER og M/S GORM assisterer det danskbyggede norske fragtskib M/S CONCORDIA mod B & W skibsværft i København efter minesprængning i Kattegat, januar 1942. Svitzer indgår kontrakt den 18. januar 1942 vedr. bjergningen. ( Denne kontrakt kan ses på https://www.sjohistorie.no/no/skip/6273/ under dokumenter )
  • M/S YMER af København
    1900-tallet
    1939 - 1945
    Bugsering
    Dampskib
    Danmark
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Krigssøfart
    Kronologi
    København
    Motorskib
    Neutralitetsbemaling
    Sjælland
    Skibsbygning
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Værft i Danmark
    Bugserbåd M/S YMER af København assisterer det danske fragtskib S/S ODIN (imo 1140276) ved Hellerup Værft (anført i album). Bugserbåd M/S GORM ses ved stævnen af ODIN.
  • M/S YMER af København
    1900-tallet
    1939 - 1945
    Bugsering
    Danmark
    Havn
    Havnevæsen
    Krigssøfart
    Kronologi
    København
    Motorskib
    Neutralitetsbemaling
    Sjælland
    Skibsbygning
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Værft i Danmark
    Bugserbåde M/S YMER og GORM af København assisterer ved en nybygning på B & W skibsværft i København.
  • Kantineskib FRIKADELLEN
    1900-tallet
    Bugsering
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    København
    Motorskib
    Ophugning
    Sjælland
    Skibsbygning
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Værft i Danmark
    B & W´s kantineskib FRIKADELLEN bugseres fra Christianshavns Kanal, hvor det har ligget siden det i 1926 byggedes af B & W. Det bugseres til Skudehavnen for ophugning . Bugserbåde: ALERT ud af kanalen, derefter GORM og PAN. Fartøjet er købt af ingeniør-og handelsfirmaet MINERVA, Valhøjsalle 127, Vanløse. Lørdag den 7. februar 1966
  • Kantineskib FRIKADELLEN
    1900-tallet
    Bugsering
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    København
    Motorskib
    Ophugning
    Sjælland
    Skibsbygning
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Værft i Danmark
    B & W´s kantineskib FRIKADELLEN bugseres fra Christianshavns Kanal, hvor det har ligget siden det i 1926 byggedes af B & W. Det bugseres til Skudehavnen for ophugning . Bugserbåde: ALERT ud af kanalen, derefter GORM og PAN. Fartøjet er købt af ingeniør-og handelsfirmaet MINERVA, Valhøjsalle 127, Vanløse. Lørdag den 7. februar 1966
  • M/S GORM (II) af København
    1900-tallet
    Bugsering
    Danmark
    Fartøj
    Fragtskib
    Krigssøfart
    Kronologi
    København
    Motorskib
    Sjælland
    Skibsbygning
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Værft i Danmark
    Bugserbåd M/S GORM (II) af København assisterer det danske fragtskib M/S KINA til kaj på B&W skibsværft efter hjemkomst fra engelsk tjeneste under WWII. November 1945. "M/S KINA, fragtskib 12.050 tdw. Bygget pa Nakskov Skibsværft 1938 til Det Østasiatiske Kompagni. Den 8. april 1940 afgik M/S KINA fra Odense i ballast på rejse til USA. Næste dag blev skibet opbragt af den engelske flåde i farvandet vest for Norge og ført ind til Kirkwall på Orkney Øerne. _ M/S KINA var et nyt og ret hurtigt skib - så hurtigt, at det fik lov til at sejle uden konvojbeskyttelse. I de efterfølgende år foretog skibet ti større rejser der dækkede over USA, Sydamerika, Afrika, Indien og Australien, med forsyninger til de allierede hære. November 1945 vendte M/S KINA tilbage til København og rederiets tjeneste. " Kilde H/S Årbog 1999
  • M/S GORM (II) af København
    1900-tallet
    1939 - 1945
    Danmark
    Fartøj
    Krigssøfart
    Kronologi
    København
    Motorskib
    Neutralitetsbemaling
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Vintersøfart
    Orlogsskib
    Skibsbygning
    Værft i Danmark
    Bugserbåd M/S GORM (II) af København assisterer fregatten JYLLAND I baggrunden ses tårnet til Christians Kirke - bygningerne foran er den tidligere B&W motorfabrik.
  • M/S BRAGE (I) af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    København
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Undervandsbåd
    Skibsbygning
    Værft i Danmark
    Skibsbygning
    Søsætning og stabelafløbning
    M/S BRAGE (I) af København assisterer ved søsætning af U-BÅD TUMLEREN fra Orlogsværftet, den 22.maj 1958. TUMLEREN, var lige ved at vælte da den kom i vandet og kun hurtig indgriben fra BRAGE og tililende småbåde klarede situationen.
  • M/S BRAGE (I) af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    København
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Bugsering
    Skibsbygning
    Værft i Danmark
    Prøvesejlads
    M/S BRAGE (I) af København assisterer M/S THORSHØVDI på prøvetur fra B&W skibsværft, den 19. oktober 1948. Bugserbådene MJØLNER og YMER deltog også.
  • M/S BRAGE (I) af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    København
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Orlogsskib
    Undervandsbåd
    Skibsbygning
    Søsætning og stabelafløbning
    Værft i Danmark
    M/S BRAGE (I) af København assisterer ved søsætning af U-BÅD TUMLEREN fra Orlogsværftet, den 22.maj 1958. TUMLEREN, var lige ved at vælte da den kom i vandet og kun hurtig indgriben fra BRAGE og tililende småbåde klarede situationen.
  • M/S BRAGE (I) af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    København
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Orlogsskib
    Undervandsbåd
    Skibsbygning
    Værft i Danmark
    Søsætning og stabelafløbning
    M/S BRAGE (I) af København assisterer ved søsætning af U-BÅD TUMLEREN fra Orlogsværftet, den 22.maj 1958. TUMLEREN, var lige ved at vælte da den kom i vandet og kun hurtig indgriben fra BRAGE og tililende småbåde klarede situationen.